cover

סדנת מיינדפולנס להורים

מרכז גאיה » הדרכת הורים » סדנת מיינדפולנס להורים

חוויית ההורות היא חוויה מורכבת, אנחנו כהורים חווים עוצמות גדולות מאד של רגשות, לצד תחושות של סיפוק ואהבה יש לא פעם גם תחושות של כעס, תסכול, חוסר אונים, איבוד שליטה. איכות החיים שלנו ושל כל בני הבית נפגעת, האווירה בבית לא קלה והחוויה לא נעימה.
ריבים וכעסים הם חלק מהחיים של כולנו, אבל אפשר להתמודד מול הגלים הגבוהים שמגיעים מולנו, במקום להתערבל בתוך הגל אפשר לזרום אתו, לצלול מתחתיו  או אולי לגלוש מעליו…

מיינדפולנס מודעות קשובה

"מיינדפולנס"  – שמקורו בפילוסופיה הבודהיסטית, או בעברית, "מודעות קשובה", היא היכולת להיות נוכח ברגע הזה, ללא שיפוטיות.
כלי חשוב בתרגול מיינדפולנס היא מדיטציה, אבל המטרה היא לחוות מיינדפולנס ברגעי היומיום יותר ויותר,  מחקרים רבים מתחומי הפסיכולוגיה ומדעי המוח מראים כי לתרגול קבוע של מיינדפולנס יש השפעה חיובית על הגוף ועל הנפש בכל הגילאים, בויסות רגשי והורדת מתח, התנהלות טובה, יכולת ריכוז, מודעות עצמית, יכולת אמפתיה ואף יצירתיות.

סדנת מיינדפולנס להורים

הסדנא מתקיימת במרכז גאיה בנתניה, 6 מפגשים בני שעתיים וחצי,
בשיתוף עם  מרכז גוף-נפש, רמת השרון, בית הספר המוביל בארץ ללימודי גוף-נפש, משנת 1998

הסדנא הקרובה:
סדנת ערב – 27/5/18,  ימי ראשון  19:00-21:30

מטרות הסדנא:

1.  הכרות עם נושא המיינדפולנס, הפנמת כלי המיינדפולנס ותרגול יומיומי לעבודה אישית

2.  לימוד כלים להקשבה ודיבור מיטיב, השהיית תגובות אוטומטיות, הירגעות,
התמודדות עם מחשבות ורגשות, יכולת ראיית האחר וחמלה

3.  הנגשת כלי המיינדפולנס גם לילדים

במהלך הקורס ילמדו סגנונות תרגול מדיטציה שונים, ינתנו כלים פרקטיים לתרגול מיינדפולנס בחיי היום יום וליישום כלי המיינדפולנס בחיי היומיום.
כל מפגש יורכב מתרגול פורמלי של מדיטציה (בישיבה, בהליכה ובשכיבה) ועם אובייקטים שונים לתרגול (גוף, נשימה, מחשבות ועוד).

 

תכני המפגשים:

מפגש 1 – מטרות התרגול, מה זה מיינדפולנס?, הטייס האוטומטי, 5 האורחים בתרגול

מפגש 2 – 4 האמיתות הנאצלות – מה זה סבל? ממה אנחנו סובלים? דיבור והקשבה מיטיבים – לימוד תיאורטי ותרגול מעשי

מפגש 3 – היאחזות / השתוקקות – מה היא היאחזות?

מפגש 4 – מחשבות ו-4 הצמדים הארציים: עונג-כאב, הצלחה-כשלון, רווח-אבדן, שבח-ביקורת

מפגש 5 – רגשות – מה הם הדפוסים שלנו? איך מבחינים בין רגשות למחשבות?

מפגש 6 – איכויות הלב – תרגול מטה (יציבות, חמלה, שמחה בשמחת האחר, שמחה אמפתית)

 

 

מנחת הסדנה – שלומית שלו   

בעלת  M.A בפסיכולוגיה חינוכית ו MBA עם התמחויות בייעוץ עסקי ובשיווק. בעלת ניסיון מקצועי בחברות וארגונים גדולים, בניהול פרוייקטים ובשיווק (סמנכ"ל).

מנחת מדיטציית מיינדפולנס, ויפאסנה ודהרמה, בקבוצות, סדנאות ומפגשי ליווי אישיים.

למדה ותרגלה אצל מורים שונים, במסורת הבודהיסטית ובמסורת האי-שניות. לומדת ופעילה בעמותת "תובנה" למעלה מעשר שנים וחברה בועד המנהל של העמותה.

מאמינה כי התרגול הוא משנה חיים וכי הלימוד זמין ופתוח לכל – ללמוד להיות ולחיות ביותר שלווה ונחת, באופן מודע ולב פתוח.

 

ציטוטים של משתתפות בסדנת המיינדפולנס במרכז גאיה:

"הקורס הזה משנה את נקודת המבט בחיים, זה לא רק ללמוד משהו תיאורטי אלא לחוות את זה פיזית ולקבל תובנות מאד חזקות וממשיות, אני כאמא הצלחתי להבין את נקודת המבט של הבת שלי, אבל לא רק להבין בשכל אלא להרגיש, להיות בנעליה.
תירגול המיינדפולנס הביא לי הרבה שקט לחיים וכן, אפילו יותר רגעי אושר. מאחלת לכל אחד את החוויה הזאת לחיים.
תודה לשלומית, מורה נהדרת ומאד אפקטיבית שבזמן קצר יחסית הצליחה להביא לשינוי של ממש. אני ממליצה בחום!"

"הסדנא היתה בשבילי מאד יישומית, ואחד הדברים החשובים בשבילי, היה קבלה של פרספקטיבה אחרת על הדברים. בסיטואציות המאד מוכרות של ההורות, שחוזרות על עצמן, מאד מאד עוזר לי להשתמש במושגים מהסדנא כמו חוסר שיפוטיות, לעצור להתבונן, לשאול, לנשום. מה שמאפשר לי להתנהל אחרת ולנהל את הקונפליקטים עם הילדים אחרת."

"המיינדפולנס הוא כלי מדהים, עשה לי שינוי אמיתי עם הילדים וגם לעצמי. קיבלתי תובנות לגבי היחסים שלי עם ביתי שהורידו משמעותית את החיכוכים בינינו
ועבור עצמי קיבלתי את היכולת להיות כאן ועכשיו. אני משתמשת הרבה בנשימות, אני יותר רגועה ונרדמת בקלות (שינוי משמעותי בשבילי)"

 

לפרטים נוספים והרשמה לסדנא: 09-8855246

 

צור קשר