cover

חלופות טבעיות לטיפול ברטלין

מרכז גאיה » מידע שימושי למטופלים » חלופות טבעיות לטיפול ברטלין

במציאות של עומס מסרים, לחץ והפרעות בלתי פוסקות ריטלין הופך לפתרון נפוץ, קל ונגיש. ועם זאת אנשים רבים מתנגדים לשימוש בו בגלל תופעות הלוואי שעלולות להופיע לאחר השימוש כמו: ירידה בתיאבון, קושי להירדם, כאבי ראש, בחילה וכאבי בטן והוא עלול לגרום לחוסר שקט או שקט ועצב. כמו כן, עלול הריטלין לגרום לפריחה, טיקים שונים- מצמוצים, עיוותי פנים, כחכוחים, שאיפות עמוקות וקולניות ועוד.

אם אתם או הילדים שלכם היפראקטיביים או סובלים מהפרעות קשב וריכוז חשוב שתדעו שניתן לטפל בבעיות בדרכים אחרות וטבעיות שאינן גורמות לתופעות לוואי.

IMG_0713

 

להלן הטיפולים המוצעים במרכז גאיה שעשויים להחליף את הריטלין ולהקל על הפרעת קשב וריכוז:

  1. דיקור סיני – טיפול ברפואה סינית עשוי לסייע מאד להרגיע ולמקד את הקשב בנוסף ללוות טיפול תרופתי לניקוי הגוף
  2. טיפול בתנועה– ניתן לנסות לטפל בהפרעות הקשב והריכוז או בהיפראקטיביות באמצעות רכיבה טיפולית, אומנויות לחימה, שחייה טיפולית ועוד. באמצעות הטיפולים הללו ניתן לחזק את השליטה העצמית, להפחית אימפולסיביות, להצליח לפעול לפי הכללים ועוד.
  3. שינוי תזונתי– לפי מחקרים שבחנו את הקשר בין תזונה והפרעות קשב וריכוז התגלה כי מזון איכותי שכולל דגנים מלאים, חומצות שומן כמו למשל אומגה 3, ירקות ופירות ופחמימות מלאות בשילוב תוספי תזונה יכולים לסייע מאוד במניעה או הקלה על הסימפטומים משום שהם שומרים על איזון הגלוקוז ומאפשרים למוח לתפקד באופן תקין.
  4. המנעות מרעלים– מומלץ להימנע ממזונות מעובדים שמכילים חומרים משמרים, צבעי מאכל, מתכות כבדות וכו'- המאכלים הללו מכבידים על הגוף, עלולים להצטבר ולפגוע בתהליכים קוגניטיביים ועצביים.
  5. טיפולים באמצעות מגע ופעילות גופנית– טיפולי מגע עשויים להרגיע ולגרום לאדם להתחבר אל עצמו ולהיות נינוח יותר. רצוי לשלב בעיסוי שמנים צמחיים אשר ישפרו את המיקוד, הרוגע והריכוז. מומלץ לשלב פעילות גופנית ולבצע אותה באופן קבוע- הפעילות הגופנית משפרת את התפקוד של המוח ואת היכולת להתרכז.
  6. שיטת אלבאום – השיטה עובדת על הצלבה במוח באמצעות תרגילים פיזיים המאפשרת ליצור שינוי בתפקוד המוחי מבלי הצורך לקחת טיפול תרופתי.
  7. דמיון מודרך ו-NLP – השימוש בשיטה זו מאפשר לתת מענה אלטרנטיבי להפרעות קשב וריכוז אשר יכול להביא להקלה ואפילו להעלמת הסימפטומים בגללם נוטלים ריטלין. דמיון מודרך ו-NLP מאפשרים להתמקד בסיטואציות ספציפיות שגורמות לתחושה של פיזור, הפרעת קשב וריכוז, התפרצויות בלתי נשלטות.. ושם עושים את השינוי באמצעות שינוי ההתרחשות הפנימית, למידת מיומנויות ספציפיות ושימוש בתרגילים המגרים את איזורים המוח שמקושרים להתנהגות הזו. ובאשר לרובד הרגשי, מתמקדים במציאת המקור לקושי והטיפול בו ובהגדרה מחדש של ה"אני" והאחריות שלי מול ההפרעה. כך מתהווה שינוי המיקוד מקושי לחוזק.

אתם מוזמנים לפנות אלינו- אל מרכז גאיה, להניח את הריטלין בצד ולטפל בקשיים בדרכים אחרות וטבעיות שיוכלו לסייע להפרעות קשב וריכוז והיפראקטיביות.

קרא/י עוד על הפרעת קשב וריכוז

 

 

צור קשר