cover

אחרי החגים – טיפים להתמודדות עם מתח משפחתי

מרכז גאיה » הדרכת הורים » אחרי החגים – טיפים להתמודדות עם מתח משפחתי

על חשיבות היעוץ הזוגי- משפחתי לשיפור האוירה המשפחתית אחרי תקופת החגים

עבור רבים

מאתנו תקופת החגים מזמנת סיטואציות משפחתיות מאתגרות – אם זה בהתמודדות עם המשפחה הגרעינים, הילדים ובן/בת הזוג ואם זה בהתמודדות עם המשפחה המורחבת. לא בכדי שהסטטיסטיקה מעידה על עליה בכמות הפניות לקבלת גט דווקא בתקופות החגים.

תקופת החגים מוציאה את בני הבית משיגרה ואיזון שהיו רגילים אילו, מצריכה התעסקות רבה יותר באירוח, מציאת תעסוקה לילדים, תקשורת עם המשפחה המורחבת וניהול דינמיקה משפחתית לא שגרתית, סיטואציות אשר מעלות את הסבירות לכמות החיכוכים בין בני המשפחה.

אם תקופת החגים העלתה את רמת המתח בביתכם, הוציאה אתכם מאיזון ושלווה והגבירה את כמות החיכוכים בין בני הבית, טיפול זוגי ומשפחתי בליווי איש מקצוע יכולים לסייע בהתמודד עם המשקעים והבעיות שעלו.

אולם יש הרבה שינויים שתוכלו לבצע כבר עכשיו כדי להביא לשיפור באקלים בבית, ללא צורך בסיוע של מטפל זוגי – משפחתי. להלן 8 עצות שריכזנו עבורכם:

8 שינויים שיוכלו להפוך את החג הבא לנעים יותר

  1. קחו פסק זמן – לעיתים צריך פסק זמן להירגעות ולחשיבה בריאה, לעבור את התקופה הקשה והאינטנסיבית  ולא להגיב מיד. לאחר זמן קצר הדברים נראים אחרת.
    במידה והקושי עדיין מורגש- לנסות לנהל דיאלוג ותקשורת פתוחה לאחר פסק הזמן שלקחנו
  2. לא להאשים – הימנעו מהאשמות. האשמות לא מקדמות דבר אלא מגבירות את המתח ותחושת התקיעות. במקום זאת, חפשו דרכים יצירתיות כיצד לשפר את האוירה או לפתור את הקונפליקט שנוצר בשיתוף פעולה וכבוד הדדי.
  3. לא להדחיק – הימנעו מהדחקת רגשות. מלבד התפרצויות כעס זה לא יועיל לשיפור המצב. אם יש רגש שלילי שמנהל אתכם, נסו להבין מה הוא מנסה לומר לכם, דברו עליו באופן גלוי ונסו למצאו ביחד פתרון. במקרה כזה, ליווי מקצועי של יועץ משפחתי או יועץ זוגי, יכול מאוד לסייע לקידום השיח ומציאת פתרון לקונפליקט.
  4. לקחת אחריות– לראות את החלק שלנו בסיפור ומה אנו יכולים לעשות כדי לשפר את המצב.
  5. להתחבר לשורשים ולחצי הכוס המלאה – מבט על אלבומים ישנים, סרטונים משנים קודמות והעלאת חוויות חיוביות שהתרחשו בעבר יוכלו לקרב בין בני המשפחה ולהזכיר לכולם שהיו ויש גם זמנים טובים יחד.
  6. צבירת חוויות חיוביות בהווה ובעתיד – יציאה לחיק הטבע – לטיול או לבילוי בפארק, ארוחות משפחתיות, משחקים, יציאה להופעה גם בתקופות עמוסות, הצגה וכו' יוכלו לחזק את הקשר המשפחתי.
  7. פינוי זמן בנפרד – כל אדם זקוק למרחב, זמן בו הוא נמצא רק עם עצמו ויכול לעסוק בפעילויות שהוא אוהב, לסדר את המחשבות ולהירגע מלחצי היום יום. יש לתת כבוד לזמן הזה, אדם שמרגיש טוב עם עצמו יהיה פנוי רגשית ויוכל להכיל גם את האחר.
  8. סיוע של בעלי מקצוע מנוסים המתמחים ביעוץ משפחתי או יעוץ זוגי – אם מדובר בקונפליקט זוגי, יעוץ זוגי בליווי איש מקצוע מנוסה, יוכל לסייע ביצירת שיח מקדם. אם מדובר בקושי בהתמודדות עם נושאים הקשורים לגידול וחינוך ילדים, יעוץ משפחתי או הדרכת הורים מטעם מנחה מנוסה, יעניקו לכם כלים להתמודדות עם סוגיות הוריות וקונפליקטים בין בני הבית.

 

מרכז גאיה מציע מגוון טיפולים יעילים בתחום המשפחתי והזוגי, אשר נועדו ליצר שיח פורה בין בני המשפחה ולשפר את התקשורת הבינאישית ואת איכות החיים.

היעוץ המקצועי שלנו יוכל להפוך את החג הבא שלכם ואת חיי היום יום להרבה יותר נעימים ומשפחתיים. בסופו של דבר הכל תלוי בכם ורכישת כלים יעילים תוכל להביא לשינוי המבוקש.

לתיאום פגישת ייעוץ אנא פנו אלינו: 09-8855246

 

קשיים מוטוריים

 

 

 

 

צור קשר