cover

10 דרכים להעניק לילד תמיכה רגשית

מרכז גאיה » טיפול רגשי לילדים » 10 דרכים להעניק לילד תמיכה רגשית

ילדים רבים מתקשים לדבר על רגשותיהם, כתוצאה מכך הם מרגישים שאף אחד לא מבין אותם וחשים תסכול. הקושי לדבר על הרגשות משפיע על התנהגותם, פוגע בביטחונם העצמי ועלול לגרום לבעיות התנהגות בגן או בבית הספר, קושי בפיתוח קשרים חברתיים, קושי בלימודים, מצב רוח ירוד ובמקרים קיצוניים אף דיכאון, התקפי זעם, פחדים, הפרעות שינה, הפרעות אכילה ועוד.

במידה וניסיתם להבין מה קרה לילד ונתקלתם בהתנגדות והתנהגותו נמשכת מעל לחודש מומלץ לקחת את הילד לטיפול רגשי. להלן מספר עצות שעשויות לסייע לילד לפתח חוסן רגשי.

מה זה חוסן רגשי?

כל ילד זקוק לחיזוקים, גם אם מדובר על ילד חזק ובעל ביטחון עצמי. ילד שפיתח חוסן רגשי יוכל להתגבר על כישלונות ולהתמודד עם קשיים, לחצים וטראומות, כך שגם אם המצב יהיה קשה הוא ישמור על יציבות נפשית. חשוב לדעת שחוסן נפשי הוא איננו אדישות, ילדים שפיתחו חוסן נפשי יישארו רגישים ויחושו קשיים, עלבונות ורגשות שליליים נוספים אך הרגשות הללו לא יפילו אותם והם יצליחו להתגבר עליהם ולחזור לשגרה.

חוסן רגשי יאפשר לילד לקבל עזרה מהסביבה, לדבר על בעיות, לחוש שהוא בעל ערך – דבר שיסייע לו להתמודד, להיות בעל מטרות ובעל ראיה חיובית, להכיר את יכולותיו ועוד.

תמיכה רגשית לילדים – איך ניתן לעשות זאת?

  1. פיתוח מודעות עצמית – צרו חלון זמן מדי יום לפיתוח שיחה עם הילד על חוויות שעבר, על מחשבותיו, על ההתנהגות שלו וסייעו לו להבין מהם הדברים שמטרידים ומקשים עליו.
  2. חשיבותה של אופטימיות – למדו את הילד כיצד להביט על העולם ב"משקפיים ורודים", לראות את הדברים הטובים ולדעת שאפשר להתגבר על הקשיים.
  3. קבלת החזקות והחולשות – דברו עם הילד על יכולותיו וחולשותיו. בהמשך השיחה הסבירו לו שלכל אחד יש חולשות ושזה בסדר ואף אחד לא מושלם, בצורה זו תוכלו לפתח אצלו יכולת קבלה עצמית.
  4. די לחפירות! – הסבירו לילד שלא כדאי לדוש בדברים רעים שקרו ושעדיף להמשיך הלאה ולא לבזבז עליהם אנרגיות משום שזה לא עוזר ומפריע לו להתמקד בדברים הטובים.
  5. עידוד קשרים חברתיים – למדו את הילד לצור קשרים טובים עם בני הבית והחברים, חשפו אותו למפגשים חברתיים והסבירו לו שבחברות יש לתת ולקבל.
  6. פיתוח חוש הומור – חוש הומור הוא אחד הכלים החשובים ביותר לחיים – עודדו את הילד לספר סיפורים מצחיקים (וצחקו בתגובה לסיפור שכזה), עודדו אותו להגיב באופן מצחיק, קראו ספרים, בדיחות, סדרות, שירים וסרטים מצחיקים ועוד. אה, דבר חשוב נוסף – חייכו!
  7. עידוד למתן עזרה וקבלת עזרה – קחו את הילד לחוגים ומפגשים עם ילדים אחרים, חוגים מתאימים יתמקדו בפעילויות שדורשות שיתוף פעולה ועבודה בצוות. כמו כן, בקשו מהילד לסייע לכם בבית ובצעו איתו פעילויות שדורשות שיתוף פעולה כמו למשל: בישול, סידור הבית וכו' וסייעו לו כאשר יזדקק לעזרה.
  8. עודדו עצמאות – עודדו את הילד לבצע בחירות באופן עצמאי, להתלבש, להתקלח, לסדר את התיק ללימודים, להכין שיעורים, ללכת לחברים ולחזור הביתה מבית הספר באופן עצמאי (אם הוא גדול מספיק), להעסיק את עצמו וכו'.
  9. היו מודל בעצמכם – ילדים לומדים רבות מהוריהם, התנהגות נכונה מצדכם תוכל לסייע לילד לפתח חוסן רגשי ולהתחזק.
  10. פנו למומחים לטיפול רגשי לילדים– תוכלו לקחת את הילד לטיפול רגשי בליווי פסיכולוג ילדים ופעילויות כמו פסיכודרמה, ריפוי בתנועה, ריפוי ביצירה ועוד. את כל אלה ניתן למצוא במרכז גאיה שמספק שירותים שונים, ביניהם: טיפול רגשי לילדים, ליווי של פסיכולוג ילדים, טיפול רגשי בקבוצות קטנות ועוד.
    לקבלת פרטים צרו קשר בקישור >>> טיפול רגשי לילדים

לייעוץ או לתיאום פגישה מלאו את הטופס או התקשרו אלינו 09-8855246





אני מעוניין לקבל עידכונים במייל על פעילות המרכז

בהצלחה!

 

 

 

 

 

 

צור קשר