cover

10 עצות: איך לעזור לילד שלך לטפח קשרים חברתיים

מרכז גאיה » מידע שימושי למטופלים » 10 עצות: איך לעזור לילד שלך לטפח קשרים חברתיים

ילדים רבים לא מצליחים לקיים קשרים חברתיים- דבר שגורם להם להסתגר בתוך עצמם ולא לפתח כישורים חברתיים שנרכשים בגילאים הללו וחיוניים להמשך החיים- בין אם מדובר על התחום האישי, העבודה, הקשרים עם ההורים וכו'.

הורים שמבחינים בקשיים החברתיים של הילד חשים חסרי אונים, לעיתים התחושה מתרגמת לכעס, כמובן שהכעס לא מסייע בדבר.

אם הילד שלכם סובל מקושי ואינו מצליח לטפח את קשריו החברתיים חשוב שתדעו שאתם יכולים לסייע לו לשנות את התנהגותו ולהפוך לאדם חברותי שיודע כיצד לקשור קשרים חברתיים וכיצד לטפח מיומנויות חברתיות.
במאמר זה נציג בפניכם 10 עצות יעילות שעשויות לסייע לילד להתמודד עם הקושי החברתי.

הדרכת הורים

10 עצות שיסייעו לילד שלך לפתח ולשמור על קשרים חברתיים

1.תנו דוגמא אישית- כאשר רוצים לגרום לאדם לשנות את מנהגיו ולרכוש כלים התנהגותיים חדשים יש לספק לו דוגמא אישית- במידה ואתם- ההורים תקיימו קשרים עם הסובבים- עם קרובי המשפחה, עם חברים קרובים או קולגות ותזמינו אותם לביתכם כאשר הילד נמצא הוא יוכל לראות כיצד מתנהגים במהלך שיחה, כיצד מקשיבים ונותנים תשומת לב לחבר וכו'.

2. למידת הערכים מתחילה בבית- ההתנהגות של בני הבית חשובה ביותר. הקפידו לחנך את הילד לערכים של מתן כבוד, מתן עזרה לאחר, הקשבה ושיתוף פעולה- אל תסתפקו בלומר לילד להתנהג בצורה זו, נהגו על פי הערכים הללו בעצמכם.

3. אל תחששו ליזום מפגשים חברתיים- נסו להזמין חברים מהגן או מהכיתה ולצור מפגשים שונים שיתרמו לתחושה החיובית וישאירו זיכרונות נעימים, שימו לב להתנהגות של הילד במהלך המפגשים וחזקו אותו כאשר הוא מתנהג באופן חברותי. יחד עם זאת הקפידו שלא להעמיס על הילד ולא ללחוץ עליו יותר מידי.

4. סייעו לילד לפתח את עצמו- הקשיבו לילד, נהלו איתו שיחות ונסו לסייע לו לפתח את חוש ההומור ולהביט על מצבים בצורה חיובית ומשעשעת, במידה והוא סיפר דבר מה שמעלה בכם חיוך- צחקו ושדרו לו שמה שהוא אמר נותן לכם תחושה חיובית. כמו כן, נסו לפתח בו כישורי מנהיגות- למשל- לתת לו משימה ולעודד אותו לקחת אחריות.

5. טיפוח ביטחון עצמי- הקפידו לטפח את הביטחון העצמי של הילד אבל אל תפריזו שכן אינכם רוצים שהילד יהפוך לאדם יהיר. ביטחון עצמי אמיתי יאפשר לילד להאמין בעצמו, להשיג את מטרותיו, לא לחשוש מדעת הסובבים, לא להיבהל במידה והוא לא מצליח ולהתייחס לזולת בצורה מכבדת.

6. רבים? תנו להם להסתדר- במידה והילד מסתכסך עם ילד אחר אל תקפצו מיד אל זירת הקרב- לריבים יש תפקיד ובמידה והם לא מהווים סיכון הם מסייעים לילדים ללמוד כיצד לפתור את הסכסוכים בעצמם.

7. זה בסדר להפסיד- למדו את הילד שזה לא נורא להפסיד. כיצד? שחקו איתו משחק ותנו לו לנצח אתכם, לאחר ניצחונו הגידו משפט כמו: "רציתי לנצח אותך אבל היה כיף לשחק". בצורה זו ילמד הילד כיצד להתמודד עם תסכול.

8. סייעו לילד לפתח סבלנות- הסבירו לו שעליו לחכות לתורו במשחק, בקניות, במהלך נסיעה וכו'. נהגו כך גם בעצמכם.

9. רשמו את הילד לחוגים בתחומים שהוא אוהב– החוגים יאפשרו לילד להכיר ילדים אחרים, לעבוד בשיתוף פעולה, לפעול בהתאם לחוקים ולגלות כישרונות אישיים שישפרו את הביטחון העצמי.

10. אל תלחיצו- למרות הרצון הטוב חשוב שלא ללחוץ על הילד- במידה ותכריחו אותו לשחק עם ילדים אחרים, ללכת לחוגים, לוותר על רצונותיו וכו' תצרו את התוצאה ההפוכה ותגרמו לילד לתפוס את הקשרים החברתיים בתור דבר מעיק.

ואם עדין הילד חווה קושי, אנו מזמינים אתכם להצטרף אל אחת מקבוצת מיומנויות חברתיות במרכז גאיה. הקבוצות מותאמות למגוון גילאים, מחולקות לקבוצות גיל ומאפשרות לילדים לפתח קשרים חברתיים בסביבה תומכת וכחלק מקבוצה של בני אותו גיל. לפרטים אודות הקבוצה הקרובה צרו קשר בטופס או בטלפון: 09-8855246.





אני מעוניין לקבל עידכונים במייל על פעילות המרכז

בהצלחה!

 

 

 

 

 

 

 

צור קשר