ציפרלקס

מרכז גאיה » מידע שימושי למטופלים » ציפרלקס

נטילת תרופות פסיכיאטריות שונות הפכה בעשורים האחרונים לדבר נפוץ ביותר. תרופות אלו נרשמות כיום לאחוז בלתי מבוטל מהאוכלוסייה, כאשר לא צריכים לחוות דיכאון קליני חמור או להתאשפז במחלקה פסיכיאטרית על מנת לקבל מרשם ולהתחיל טיפול בתרופה זו או אחרת.

אחת הדוגמאות הנפוצות ביותר כיום בישראל ובעולם לתרופה אנטי דיכאונית אותה נוטלים מיליוני אנשים נורמאטיביים היא "ציפרלקס" (או בשמה הרשמי – "אסציטלופרם"). כאמור, תרופה זו נחשבת לאחת התרופות האנטי דיכאוניות היעילות והמצליחות ביותר, כאשר רופאים רושמים אותה למטופלים רבים הנהנים (על פי רוב) מהשפעותיה.

סוגי הבעיות עבורן מתאים טיפול בציפרלקס

תרופה זו מתאימה כאמור למגוון בעיות פסיכולוגיות נפוצות, מהן סובלים אינספור אנשים – עשרות אחוזים מכלל האוכלוסייה. הבעיה המוכרת וה"ידועה" ביותר עבור ניתן טיפול בציפרלקס היא דיכאון מסוג זה או אחר. אין זה חייב להיות דיכאון קליני חמור – אנשים רבים נוטים לחוות דיכאון יום יומי, כאשר גם אלו אשר חווים דיכאון ברמה "סבירה" (כלומר – לא דיכאון קליני חמור אשר אינו מאפשר ניהול חיים תקינים, אלא דיכאון קל יותר עימו חיים ומתפקדים באופן יום יומי), יכולים להפיק תועלת רבה מטיפול בציפרלקס כתרופה אנטי דיכאונית.

בנוסף לדיכאון, ניתנת תרופה זו גם לטיפול בבעיות חרדה שונות (כגון חרדה חברתית, חרדה ספציפית ממצבים מסוימים, חרדה כללית וכד') ולבעיות מסוג הפרעה טורדנית כפייתית (OCD).

כאשר מתחשבים בכך שמרבית האנשים באוכלוסייה נוטים לסבול, לפחות לפרקים, מאחת מהבעיות שציינו (דיכאון ברמה זו או אחרת, חרדה מסוגים שונים וכד'), ניתן להבין מדוע הפכה ציפרלקס לתרופה נפוצה ופופולארית כל כך.

 

ציפרלקס – תופעות לוואי

כמו בכל תרופה אחרת, ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר בתרופות אנטי דיכאוניות, חשוב להכיר את תופעות הלוואי שעלולה תרופה זו לגרום. כאן המקום לציין כי ציפרלקס ניתנת כמובן במרשם רופא, וחשוב מאוד להתייעץ עם הרופא לפני נטילת התרופה ולהבין ממנו בדיוק מהן התופעות שאתם צפויים לחוות, גם אם אותו רופא לא יזם שיחה זו בעצמו.

בדומה לתרופות אנטי דיכאוניות אחרות, גם במקרה של ציפרלקס עלינו להיות מוכנים לתופעות לוואי אשר עלולות להיות לא כל כך נעימות. תופעת לוואי אשר עשויה להיות מסוכנת היא שיבוש בתפקוד התפיסתי. לכן, לפחות התקופה הראשונה בה נוטלים את התרופה יש להימנע מהפעלת ציוד כבד אשר עלול להיות מסוכן.

תופעות לוואי נוספות אשר דווחו עלולות לכלול דווקא דיכאון מוגבר (בשלבים הראשונים של נטילת התרופה) ואפילו נטיות אובדניות. לכן, חשוב מאוד להיות תחת פיקוח צמוד ושוטף ולהתייעץ עם רופא, אפילו על בסיס יום יומי, לפחות בשבועות הראשונים לנטילת התרופה.

 

ציפרלקס לילדים – האם זה מומלץ?

בעוד במדינות מסוימות מוגדרת תרופה זו כמיועדת גם לילדים בגילאי 12 ומעלה, על פי רוב השימוש בה אינו מומלץ לילדים מתחת לגיל 18. עבור ילדים ומתבגרים יש להתייעץ עם רופאים מומחים ולהיות זהירים מאוד בנטילת תרופה זו. כאמור, ישנם תחליפים שונים והשימוש בציפרלקס מומלץ בדרך כלל רק לבוגרים.

 

במרכז גאיה אנו נותנים מענה לטיפול תרופתי ע"י פסיכיאטר וכן במרכז צוות של מטפלים במגוון תחומים, פסיכולוגים, מטפלים בהבעה ויצירה וכן מטפלים ברפואה משלימה.
ניתן להגיע לפגישת ייעוץ ולקבל הכוונה איזה טיפול מומלץ עבורכם או עבור ילדכם, טיפול תרופתי או אלטרנטיבות לטיפול תרופתי

 

לפרטים נוספים, ייעוץ וקביעת פגישה צרו קשר: 09-8855246

צור קשר