cover

טיפול תרופתי – הפתרון לבעיות חרדה והפרעות קשב וריכוז?

מרכז גאיה » מידע שימושי למטופלים » טיפול תרופתי – הפתרון לבעיות חרדה והפרעות קשב וריכוז?

בעיות של חרדה, דיכאון והפרעות קשב וריכוז הינן תופעה נפוצה כיום בקרב האוכלוסייה הבוגרת, כמו גם בקרב בני נוער וילדים. אין דבר קשה יותר עבור הורים מאשר לראות את ילדיהם במצבים של דיכאון יום יומי, חרדה או הפרעות קשב וריכוז אשר מונעות מהם מלהתקדם בלימודים יחד עם חבריהם לכיתה. קיימות כיום שיטות שונות להתמודדות עם בעיות מסוג אלו. אחת השיטות היא כמובן טיפול תרופתי, ושימוש בתרופות מוכרות דוגמת ציפרלקס לטיפול בבעיות חרדה ודיכאון במסגרת טיפול רגשי לילדים או מבוגרים, ריטלין וקונצרטה עבור הפרעות קשב וריכוז ועוד.

כמובן שכאן עולה שאלה מתבקשת, אותה שואל את עצמו כל הורה לילד או ילדה המקבלים טיפול תרופתי כלשהו – האם זהו הפתרון הטוב ביותר להתמודדות עם הבעיה? מהן תופעות הלוואי והאם מדובר בדרך טיפול בטוחה ואפקטיבית?

אבחון נכון על ידי אנשי מקצוע מנוסים

טיפול תרופתי, בעיקר עבור ילדים ובני נוער, יכול להיות פתרון נכון, בטוח ויעיל רק במידה והוא ניתן בצורה נכונה. כלומר – רק למטופלים אשר באמת זקוקים לטיפול מסוג זה, ורק במינונים ובתכנית טיפול המתאימים לאותו מטופל ספציפי ולמצבו.

הצעד הראשון על מנת להבטיח כי הטיפול התרופתי אכן נכון ונחוץ הוא אבחון מעמיק אשר יסייע לאנשי המקצוע ולמטופל עצמו להבין ולאפיין בדיוק את מהות הבעיה. גם התחומים הכלליים – "דיכאון", "חרדה" או "הפרעות קשב וריכוז" הינם תחומים רחבים ומגוונים, ואבחון נכון הנערך על ידי מאבחנים מנוסים ומקצועיים הינו הכרחי על מנת לאפיין בדיוק את סוג וחומרת הבעיה. לכן, הצעד הראשון הוא לגשת למכון מנוסה ובעל מוניטין בתחום, בו תאובחנו על ידי מיטב אנשי המקצוע בתחום.

אבחון נכון הוא כאמור המפתח אשר על פיו ניתן לקבוע האם טיפול תרופתי הוא הדרך הנכונה במקרה זה או אחר.

 

ליווי צמוד ומעקב במהלך הטיפול התרופתי

לאחר שאובחנה בעיה מסוימת וניתן טיפול תרופתי בציפרלקס, קונצרטה או כל אחת מהתרופות האחרות, חשוב כמובן להמשיך ולהיות במעקב רציף על ידי רופאים, אך גם על ידי אנשי מקצוע אחרים – מטפלים וכד'. טיפול תרופתי הוכח כבר באינספור מקרים כיעיל ביותר ולא חסרים מטופלים אשר יעידו כי הטיפול בציפרלקס ממש הוציא אותם מה"בור" בו היו או כי טיפול בריטלין ממש סייע להם לצלוח מסלול כלשהו אותו לא היו מצליחים לסיים ללא התרופה. עם זאת, החשש הקיים אצל אנשים והורים רבים הינו מוצדק – שימוש לא נכון בתרופות יכול להזיק יותר מאשר להועיל. לכן, על מנת להבטיח כי אנחנו או ילדינו אכן מפיקים את המיטב מהטיפול התרופתי חשוב להתייעץ על בסיס קבוע עם אנשי המקצוע, להיות במעקב צמוד ועם האצבע על הדופק. גם שינויים קטנים במינונים יכולים להציל את תהליך הטיפול ולסייע למטופל בדרך החשובה שהוא עובר.

במתן טיפול תרופתי יש להיוועץ עם פסיכיאטר, גם במידה והוחלט לתת טיפול תרופתי אנו ממליצים ללוות את הטיפול בטיפול רגשי פסיכולוגי או אחר.

לקבלת ייעוץ ותיאום פגישה אנא פנו אלינו: 09-8855246

קרא/י עוד על הפרעת קשב וריכוז

צור קשר