ישנה התאמה של טכניקות הטיפול ב NLP לעבודה עם ילדים, על ידי שימוש בשפה שמותאמת לגיל ולהבנה, על ידי שימוש במשחק, הצגות, ציור, פיסול. אנחנו משתמשים בעולם האגדות, יוצרים עולם דמיון ששואב מעולמו הפנימי של הילד ודרכו עוברים תהליכים. לדוגמא, כלים לשחרור רגשות קשים, לשינוי נקודות מבט, חיבור למשאבים, כיבוי מחשבות טורדניות ועוד. ילדים תוך כדי התהליך מבינים שיש להם את הכוח לשנות את הרגשות והמחשבות שלהם, יכולים לשלוט בפחדים, מקבלים לידיהם את השליטה  וזאת מתנה לחיים... טיפול ב NLP הוא בדרך כלל קצר מועד ומאד ממוקד מטרה. הילד מגדיר את המטרה שלו בטיפול (לא ההורה...) והעבודה היא ספציפית לפי מטרה זו. פעמים רבות מספיקות כמה פגישות בודדות לראות תוצאות ולהשיג את השינוי המבוקש והשינוי הוא מאד מהיר, ברגע שנוצר אמון מול המטפל ושיש שיתוף פעולה של הילד, השינוי יכול לקרות ברגע.
cover

טיפול ב NLP ודמיון מודרך לילדים

מרכז גאיה » הטיפולים » טיפול ב NLP ודמיון מודרך לילדים

קודם כל, מה זה NLP?

NLP = Neuro Linguistic Programing כלומר תכנות שפתי נוירולוגי

ובמילים מובנות יותר, טיפול שעושה שימוש בשפה ובמילים כדי לייצר במוח נתיבים נוירולוגים חדשים ומיטיבים לאדם, אשר ישחררו אותו מפחדים, חסמים, התנהגויות מזיקות, אמונות לא מקדמות, מחשבות טורדניות ועוד.

השיטה מורכבת מאוסף של טכניקות אשר המטרה שלהן באופן כללי, היא זיהוי ואבחון המוטיבציות של האדם, החסמים והפחדים שלו ויצירת שינוי בעזרת חיבור האדם למשאבים האפקטיביים שלו.

 

איך NLP עובד עם ילדים?

ישנה התאמה של טכניקות הטיפול ב NLP לעבודה עם ילדים, על ידי שימוש בשפה שמותאמת לגיל ולהבנה, על ידי שימוש במשחק, הצגות, ציור, פיסול. אנחנו משתמשים בעולם האגדות, יוצרים עולם דמיון ששואב מעולמו הפנימי של הילד ודרכו עוברים תהליכים.

לדוגמא, כלים לשחרור רגשות קשים, לשינוי נקודות מבט, חיבור למשאבים, כיבוי מחשבות טורדניות ועוד.

ילדים תוך כדי התהליך מבינים שיש להם את הכוח לשנות את הרגשות והמחשבות שלהם, יכולים לשלוט בפחדים, מקבלים לידיהם את השליטה  וזאת מתנה לחיים…

טיפול ב NLP הוא בדרך כלל קצר מועד ומאד ממוקד מטרה.
הילד מגדיר את המטרה שלו בטיפול (לא ההורה…) והעבודה היא ספציפית לפי מטרה זו.
פעמים רבות מספיקות כמה פגישות בודדות לראות תוצאות ולהשיג את השינוי המבוקש והשינוי הוא מאד מהיר, ברגע שנוצר אמון מול המטפל ושיש שיתוף פעולה של הילד, השינוי יכול לקרות ברגע.

 

במה טיפול ב NLP יכול לעזור?

פחדים וחרדות מכל הסוגים, קושי להירדם לבד, או להישאר במיטה כל הלילה

קשיים חברתיים, דימוי עצמי נמוך

פוביה מחרקים/טיסה/מעליות וכו

קשיים רגשיים כמו התקפי זעם/ נטייה לדיכאון/ דימוי עצמי נמוך וכו

הפרעות שינה, הרטבת לילה

מחשבות טורדניות

הפרעות קשב וריכוז

 

למי מתאים טיפול ב NLP לילדים?

קודם כל חשוב שלילד יהיה רצון לשתף פעולה ומוטיבציה לעשות שינוי,

נדרשת מודעות עצמית ובשלות שבדרך כלל קיימת מגיל 6 או 7 לפחות,

היכולת והמוכנות להתחבר לעולם הדמיון באופן חופשי יכולה מאד לעזור למרות שניתן להשתמש בטיפול גם בכלים אחרים כמו הצגות, יצירה, משחקים וכו

מה אנחנו מציעים במרכז גאיה?

אחת משיטות הטיפול אצלנו בגאיה היא דמיון מודרך ו NLP לילדים ומבוגרים,

אנחנו ממליצים על תהליך אינטייק, פגישה ראשונה עם אחת הפסיכולוגיות שלנו, אשר תכיר אתכם ואת הילד ותכוון למטפל ושיטת הטיפול המתאימים ביותר עבורו.

לפרטים נוספים ותיאום פגישה מוזמנים ליצור איתנו קשר: 09-8855246

צור קשר