cover

חמישה סימנים שפחד מכשלון מרחיק אותך מהחיים הטובים ביותר עבורך

מרכז גאיה » בעיות רגשיות אצל מבוגרים » חמישה סימנים שפחד מכשלון מרחיק אותך מהחיים הטובים ביותר עבורך

בתוך כל אחד מאתנו קיימות שאיפות נועזות שעדיין לא הגשמנו,
לכל אחד כמעט ישנה תשוקה להגשים אפשרויות חדשות בחיים שלו או שלה,
בכל אחד מאיתנו יש את היכולת להיות יזם, או סופר, צייר או אולי נואם סוחף, אמן במה או אולי נווד רשת…

אבל למרבה הצער רוב האנשים מבלים את חייהם בשגרה, באזור הנוחות, כי הם חוששים מכדי לרדוף אחרי המטרה שלהם שנראית לא בטוחה וצפויה לכשלון.
מיליוני אנשים בעולם היום חווים סוג מסוים של פוביה. הסוג הנפוץ ביותר הוא פחד מכישלון אישי, שרובנו מגדירים באופן נרחב כפחד מהרס כלכלי, אבטלה  ובידוד מאחרים.

פחד זה נקרא גם "אתלופוביה" (מיוונית: פחד מהבלתי מושלם) שהינו פחד מכשלון.
לרב הפחד הופך להיות כל כך מתיש, עד שעלול לעכב אדם שמנסה להשיג מטרה שההצלחה בה אינה מובטחת. להישאר באזור הנוחות אמנם מרגיש בטוח ומוגן, אבל גם ירחיק אותך מהזדמנויות, חוויות ותחושת שמחה כללית.

פירטנו חמישה סימנים פוטנציאליים אשר מצביעים על כך שהפחד מכשלון מפריד בינך לבין החיים מלאי הסיפוק או ההתרגשות שעליהם חלמת:

 

דוחה משימות או נמנע/ת מאחריות

האם ידעת שיש קשר ישיר בין פחד מכישלון לבין יכולתו של אדם לנהל משימות בתוך זמן מוקצב?
על פי מחקרים בתחום הפסיכולוגיה, מי שנבהל מהרעיון של כישלון, מגלה הערכה עצמית נמוכה, שלעתים קרובות גורמת לחוסר מוטיבציה לסיים פרויקטים בעלי מועד הגשה מוגדר.
אם את/ה מרגיש/ה שיתוק מביצוע משימות מתוך דאגה כי לא תצליח/י, פחד זה מכישלון עלול לעכב את הפרודוקטיביות שלך.

 

מרגיש/ה חוסר שביעות רצון במסלול הקריירה שלך

בשלב מסוים בקריירה שלך תרגיש/י ניתוק, או חוסר סבלנות, רצון ומוכנות למשהו חדש, אבל משותק/ת מבלי לדעת מה צריך להיות הצעד הבא שלך. על פי מחקרים, שיעור חוסר שביעות רצון ממקום העבודה הינו מעל 80 אחוז, אך רוב האנשים לא יעזבו את מקום העבודה הנוכחי שלהם ויחפשו במקום זאת את התשוקה האמיתית שלהם.  הסיבה להתנהגות זו מכונה בשם "סלידה מסיכונים".

תאוריה זו של סלידה מסיכונים טוענת כי אנשים מותנים לבחור את הבטוח והמוכר על פני העמום והלא צפוי, לעיתים קרובות על חשבון האושר שלהם.
אם את/ה מאפשר/ת לזהירות קיצונית להשאיר אותך במצב בינוני או תקוע מבחינה יצירתית,  פחד זה  מכישלון עלול למנוע את הצמיחה שלך בקריירה.

 

לא רוצה לאכזב אחרים

המאמץ להימנע מלאכזב אנשים יכול להשפיע לרעה על קבלת החלטות או לשתק מלקבל כל החלטה מלכתחילה. אלה שמגדירים כישלון במונחים של לאכזב אחרים מתעלמים משאיפותיהם, משום שהם מתמקדים  בדעותיהם של כל האחרים.אם שמים יותר מדי דגש על קולות חיצוניים זה עלול להרתיע אדם מלחוות הגשמה ואותנטיות. אם את/ה נמנע/ת מלאכזב אחרים, פחד זה מכישלון עלול להזיק הן למערכות היחסים שלך והן למודעות העצמית שלך.

 

חווה תופעות פיזיות של מתח

כאשר אנשים מבזבזים את כל האנרגיה שלהם ומתקבעים ושמים את הפוקוס שלהם והמחשבה אך ורק על האפשרות של כישלון, הם מסתכנים בסבל פיזי ונפשי. הגוף שלנו מפגין מתח וחרדה במגוון רחב של דרכים, כולל התקפי פאניקה, כאבי ראש, הזעה, התכווצויות שרירים, נדודי שינה ומצוקה במערכת העיכול.

אין להתעלם מסימנים חיצוניים של חרדה, אלא יש לטפל בזה לפני שהמצב הופך לחמור יותר. אם יש לך תגובות קיצוניות ללחץ, פחד זה מכישלון יכול לסכן את הבריאות שלך לאורך זמן.

 

 

לא יוזם/ת ואקטיבי/ת לגבי העתיד שלך

ללא ביטחון מיידי וסיפוק מיידי, הבלתי ידוע הופך למקור מצוקה עבור אנשים רבים. אם את/ה נמנע/ת ממחשבות, תוכניות או שיחות על העתיד,
פחד זה מכישלון יכול לחבל במטרות הנוכחיות שלך והן בהזדמנויות עתידיות.

לפני שניתן להתגבר על פוביה, הכרחי להבין את הסיבה לקיומה מלכתחילה, את שורש הקושי.
מומלץ להיעזר במטפל מקצועי כדי לחשוף את הסיבות לחרדות שלך לגבי כישלון.
ברגע שתוכל להתחייב לשאיפות שלך ולקחת סיכונים כדי להגשים אותן, החיים שלך יהיו עוצמתיים, עם סיפוק ומאושרים יותר. ותוכל/י לגלות גרסה חזקה, נועזת, ומאושרת יותר של עצמך!

 

טיפול בפוביה וחרדה במרכז גאיה

במרכז גאיה אנחנו מציעים מגוון של שיטות טיפול בפוביות וחרדה, בצוות שלנו פסיכולוגים ופסיכותרפיסטים, מטפלים טיפול התנהגותי CBT, מטפלים בדמיון מודרך ו NLP, מטפלים ברפואה סינית ועוד. התהליך כולל שיחת טלפון ראשונית עם אחד המטפלים שלנו והכוונה למטפל/ת המתאימים לך ביותר, גם מבחינת שיטת הטיפול וגם מבחינת גישת המטפל.
קרא/י עוד על טיפול בחרדה

 

לשיחת ייעוץ ראשונית, מלאו את הטופס או פנו אלינו בטלפון: 09-8855246





אני מעוניין לקבל עידכונים במייל על פעילות המרכז

פחד מכישלון

צור קשר