טיפול רגשי למבוגרים – למי זה מתאים

מרכז גאיה » הטיפולים » טיפול רגשי למבוגרים » טיפול רגשי למבוגרים – למי זה מתאים

מבוגרים רבים חווים משברים כאשר הם מגיעים לשלב מסוים בחייהם ומגלים כי הם אינם נמצאים היכן שרצו להיות לפני כמה שנים, שהמטרות אותן רצו להשיג בגיל צעיר יותר אינן נמצאות בהישג יד, או כאשר הם חווים כישלון מתמשך בתחום מסוים.

פעמים רבות קל יותר להשלים עם מצב, לקבל אותו כעובדה מוצקה ולהאשים את עצמינו, כדי שלא נצטרך לעבור תהליך של שינוי, שנתפס כמאיים או כקשה מאוד. אבל, אם אתם מביטים בעצמכם במראה ויודעים כי אתם ראויים לעבודה מתגמלת יותר, זוגיות טובה יותר, קשרים מוצלחים יותר עם הסביבה או לצאת לדרך חדשה ומספקת – יתכן וטיפול רגשי הוא התשובה בשבילכם.

מה זה טיפול רגשי?

טיפול רגשי נעשה לרוב באמצעות שיחה, אך הוא יכול להתבצע גם בדרכים שאינן מילוליות כגון תרפיה באמנות, פסיכודרמה, תנועה וכו'. הפגישה בין המטפל למטופל נעשית בדרך כלל פעם בשבוע ומשך התהליך תלוי בשיטת הטיפול, מצב המטופל ובקצב ההתקדמות שלו.

הטיפול מתחיל בהגדרת הציפיות אותן המטופל רוצה להשיג. המטפל בוחן יחד עם המטופל את דפוסי ההתנהגות, המחשבה והרגשות של המטופל ומהו המקור לדפוסים אלה ובמסגרת הטיפול המטופל חושף את חולשותיו של המטופל ומחזק את יכולותיו וכוחו בהתמודדות עם סיטואציות שונות.

למי מתאים טיפול רגשי?

אם אתם סובלים מהקשיים הבאים, טיפול רגשי עשוי לסייע לכם בשינוי דפוסי ההתנהגות והמחשבה שלכם ולסייע להתמודד טוב יותר עם מצבים שונים כדי לשפר את איכות חייכם.

קשיים נפשיים – דיכאון, חדרה, טראומה פיזית או נפשית או בדידות עלולים לשבש את חיינו ולגבות מאיתנו מחיר רגשי וחברתי גבוה. הטיפול הרגשי מסייע להתמודד עם הקושי, לחיות איתו במקום לתת לו לנהל את חיינו.

קשיים במערכות יחסים – אם אתם מתקשים לנהל קשרים זוגיים, מתקשים לנהל יחסים אישיים עם חברים או קרובי משפחה או חווים כשלים בתקשורת עם הסובבים אתכם, טיפול רגשי יכול להתיר את הקשרים, לסייע לכם לבחון מה המקור שלהם ולשנות את דפוסי ההתנהגות.

דפוסי התנהגות מזיקים – אם אתם סובלים מהתמכרויות שונות, התנהגות שמזיקה לכם או לסובבים אתכם, חשש או קושי להתנסות בדברים חדשים, טיפול רגשי יסייע לכם להפוך למודעים למקור הקושי, להשתחרר ממנו ולסגל דפוסי התנהגות חדשים וחיוביים יותר.

קושי במימוש הפוטנציאל האישי – פעמים רבות, אנשים אשר אינם מצליחים או אינם יודעים כיצד להביא לידי ביטוי את כישרונם הייחודי חווים תסכול וריקנות המשליכים על שאר תחומי חייהם. טיפול רגשי מסייע בהבלטת התכונות והכישרונות הייחודיים והדרכים למימושם כדי שהאדם יוכל לבטא את עצמו באופן משמעותי.

טיפול רגשי במרכז גאיה

הצוות המקצועי של מרכז גאיה מתמחה בטיפול רגשי במגוון שיטות טיפול, המאפשרות חיבור למטפל הנכון ותהליך המתאים ביותר למטופל ולצרכיו. לאחר פגישה ראשונית המטופל מופנה למטפל מומחה ומתחיל איתו תהליך אישי המבוסס על היכרות מעמיקה וזיהוי צרכים ועבודה משותפת על מטרות.

הטיפול הרגשי למבוגרים במרכז גאיה מתבצע באמצעות פסיכותרפיה, עם צוות פסיכולוגים, פסיכותרפיסטים ועובדים סוציאליים מיומן, מטפלים בהבעה ויצירה, טיפול במגע, פסיכותרפיה גופנית ורפואה סינית.

לפרטים נוספים, ייעוץ או תיאום פגישה, פנו אלינו 09-8855246

טיפול רגשי למבוגרים

צור קשר