cover

טיפול רגשי בקבוצות קטנות

מרכז גאיה » הטיפולים » טיפול רגשי בקבוצות קטנות

לא פעם ילדים ומבוגרים חווים קשיים רגשיים שונים המשפיעים על תפקודם היומיומי, השתלבותם במסגרות ועל יחסיהם עם האנשים הקרובים להם.

קשיים רגשיים באים לידי ביטוי בדרכים רבות, כאשר הנפוצות הן : דיכאון, קושי חברתי, התקפי זעם ואלימות, הפרעות קשב וריכוז הפרעות אכילה, קשיים בשינה ועוד. במקרים כאלה מומלץ לפנות לטיפול המתמקד בקשיים רגשיים (פסיכותרפיה) באמצעות במגוון דרכים, אשר כל אחת מותאמת לקושי הייחודי, לרקע של האדם הסובל מהם ולמטרה הרצויה למטופל עצמו. בתהליך טיפול רגשי מבצעים בחינה מעמיקה של הרגשות, המחשבות וההתנהגויות של המטופל והמקור שלהן, כאשר הבנה של הדפוסים השונים מסייעת בחיזוק היכולות והכוחות של המטופל וביצירת השינוי הרצוי.

אחת הדרכים לטיפול בבעיות רגשיות היא טיפול רגשי לילדים בקבוצות קטנות. במסגרת הקבוצתית נוצרת אינטרציה בין אנשים הסובלים מבעיות דומות, המהווה מסגרת מחבקת לשיתוף, למידה והתקדמות כולם ביחד וכל אחד לחוד.

מהם יתרונות הטיפול?

טיפול רגשי בקבוצות קטנות נעשה בדרך-כלל בקבוצה המונה 3-4 משתתפים במסגרת המאפשרת עבודה אינטנסיבית ומעמיקה המפגישה כל אחד מהמטופלים עם עולמו הפנימי ועם הדרך בה התנהגותו משתקפת בעיני אחרים.

תפקידה של המסגרת הקבוצתית הקטנה היא לעורר אצל המטופלים דפוסי התנהגות ורגשות שהם אינם מודעים להם, להכיר אותם טוב יותר, לנתב אותם למטרה הרצויה להם או לשנותם. המשתתפים מקבלים משוב מהמשתתפים האחרים בזמן אמת ומבינים את השלכותיה של ההתנהגות שלהם.

למי מתאים טיפול רגשי בקבוצות קטנות?

הטיפול בקבוצות מתאים לילדים בעלי קשיים רגשיים שונים. הקבוצות מחולקות לפי מכנה משותף ומתאימות לטווח רחב של בעיות ומצבים המאפיינים שלבים שונים בחיים.

אצל ילדים, טיפול רגשי קבוצתי מומלץ לילדים בעלי:

  • קשיים במיומנויות חברתיות, הבנת מצבים חברתיים או בעלי חרדה חברתית
  • דימוי עצמי נמוך, ביישנות קיצונית או חוסר ביטחון עצמי
  • הפרעות קשב וריכוז
  • בעיות התנהגותיות
  • קשיים במסגרת המשפחתית (הורים גרושים, אובדן בן משפחה) או בעיה גופנית

 

טיפול רגשי בקבוצות קטנות אצל מבוגרים מומלץ ל:

  • אנשים הסובלים קשיים רגשיים כגון דיכאון, הפרעה טורדנית כפייתית, התמכרויות, פוביות וחרדות שונות, קבלה של זהות מינית ועוד
  • אנשים הסובלים מהתקפי זעם או אלימות
  • אנשים החוו טראומה רגשית או פיזית המקשה על תפקודם היומיומי
  • אנשים המתקשים בתחומים שונים בחייהם – זוגיות, הורות, השתלבות במסגרות תעסוקתיות וכיו"ב

תפקידה של הקבוצה היא לתת למטופלים אפשרות להתמודד עם קשים ומצוקות שהם חווים בחייהם במסגרת תומכת, עם אנשים בעלי קשיים דומים. יתרונה המשמעותי של הקבוצה על פני טיפול פרטני במקרה זה הוא בניית קשרים ובחינתם בזמן אמת עם חברי הקבוצה.

במרכז גאיה תפגשו בצוות מטפלים מיומן ומקצועי המתמחה בעבודה עם בעיות רגשיות אצל בני כל הגילאים ובהנחיית קבוצות קטנות וגדולות. הצוות כולל פסיכיאטר, פסיכולוגים מתחומים שונים, פסיכותרפיסטים, תרפיסטים בהבעה ויצירה, עובדים סוציאליים, ועוד.

תהליך הטיפול נבנה לאחר היכרות מעמיקה עם המטופל ובני משפחתו במידת הצורך ולאורך כל הטיפול הוא נהנה מליווי אישי של הפסיכולוג/פסיכותרפיסט אליו הגיע.

במרכז gaya מתקיימות קבוצות קטנות (3-4 ילדים בכל קבוצה) לטיפול רגשי בילדים במגוון סוגי טיפול: אומנות, הקבוצה בת  20 מפגשים ל ומשלבת גם מפגשים של הדרכת הורים.

לפרטים נוספים וקביעת פגישת ייעוץ התקשרו 09-8855246

מיומנויות חברתיות

צור קשר