cover

הדרכת הורים – הדרך להעניק לילדים את המיטב

מרכז גאיה » מידע שימושי למטופלים » הדרכת הורים – הדרך להעניק לילדים את המיטב

הורים המגדלים ילדים מחפשים באופן רציף ותמידי אחר הדרכים המתאימות והטובות ביותר להעניק לילד עוד ועוד – לצייד אותו בכלים מתאימים, לגרום לו להיות מאושר ולהתפתח בקצב נכון, לגרום לו להרגיש נאהב ובקיצור – להעניק לו את האפשרויות והסיכויים הטובים ביותר לגדול בסביבה תומכת ומאושרת ולהתעצב כאדם אינטליגנט, מאושר ומסופק.

בעוד זהו הרצון הבסיסי והמובנה המופיע באופן אוטומטי כמעט אצל כל הורה, הורים רבים מתקשים בנקודות שונות בדרך, ולא תמיד יודעים בדיוק כיצד להתמודד עם סיטואציות מסוימות, כמו גם עם תהליך ההורות בכלליות. הורות היא אמנם דבר טבעי ואינטואיטיבי, אך אין זה אומר כי כל אחד ואחת מאיתנו יודעים באופן אוטומטי כיצד להתמודד עם כל סיטואציה במסגרת חיי ההורות. החיים בפני עצמם מורכבים ומאתגרים עבור כולנו, וכאשר מכניסים לתמונה את האחריות העצומה הכרוכה בגידול ילדים רבים מאתנו מוצאים את עצמם ניצבים בפני קשיים של ממש, אבדן עצות ואפילו חוסר אונים.

 

בתור התחלה, חשוב מאוד להבין כי גם זה חלק טבעי ומתבקש מחיי ההורות – זה בסדר להיתקל בבעיות ולא לדעת מה לעשות – אין דבר טבעי מזה. לאחר מכן, אפשר להתעודד מהידיעה כי כיום מקובל לדבר על הכל, ולכן קיימים גם טיפולים שונים עבור ההורים הנאבקים עם בעיות בגידול הילדים. הדרכת הורים הינה פתרון מצוין עבור הורים הנתקלים בבעיות מתחום זה.

 

הדרכת הורים במגוון דרכים ומסגרות להתמודדות עם אתגרי חיי ההורות

כפי שתוכלו למצוא כאן באתר, מרכז גאיה מרכז עבור הורים לילדים ובני נוער מגוון דרכים לטיפול והתמודדות עם הקשיים והאתגרים העצומים שיכולים להביא עימם חיי ההורות. כמובן שלכל משפחה תנאים ונסיבות שונים, כך שסוג אחד של טיפול והדרכה להורים אינו מספיק – הורים שונים זקוקים להדרכה ותמיכה בנושאים שונים לחלוטין, משפחות מסוימות מעוניינות וזקוקות לעבור הדרכה וליווי צמוד יחד עם הילדים בעוד הורים אחרים מעדיפים להגיע לבדם לפגישות הדרכה ואחר כך לנסות ליישם זאת בבית. הורים לילדים בגילאים שונים זקוקים לרוב להכוונה שונה, וכך גם משפחות חד הוריות וכד'. כל משפחה והסיפור שלה, וסגנון ההדרכה וההכוונה המתאים לה.

לכן, ניתן למצוא כיום סוגים שונים ורבים של הדרכת הורים. טיפולי יחיד וטיפולים קבוצתיים, ליווי והדרכה לאורך תקופה או טיפולים חד פעמיים ועוד.

 

לאחר שמבינים כי זה בסדר גמור לבקש עזרה והדרכה בחיי ההורות – מהמשימות המורכבות והמאתגרות ביותר בהן אנו נתקלים בחיים הללו, הגיע הזמן לבוא ולעבור אבחון מסוים יחד עם אנשי מקצוע ומטפלים מקצועיים, על מנת לאפיין את הבעיה וכמובן להתאים לה את סוג הטיפול וההדרכה הרצויים. אבחון נכון של הבעיה והתאמת הדרכת הורים מתאימה הינם שלבים מרכזיים וחשובים בדרך להתמודדות טובה יותר עם אתגרי ההורות. זוהי הדרך הבוגרת והנכונה להתמודד עם האתגר, על מנת להעניק לילדים שלנו את הטוב ביותר שאנחנו יכולים להעניק להם.

גאיה בפייסבוק

צור קשר