טיפול משפחתי

מרכז גאיה » הטיפולים » טיפול משפחתי

טיפול פסיכולוגי משפחתי

משפחה היא בדרך כלל הדבר החשוב לנו ביותר בחיינו, התא המשפחתי הוא אחד הגורמים המרכזיים אשר משפיעים על מידת האושר שלנו בחיים. יחד עם זאת משפחה מרקם מורכב, היא מורכבת מאנשים שחוברו להם יחד לאותו הבית, עם אישיות שונה, צרכים שונים, בני דורות שונים ולעיתים קרובות חווים מאבקי כח וקשיים בתקשורת.  יחד עם אהבה שחווים במשפחה, פעמים רבות חווים גם רגשות של תסכול, כעס עד כדי פגיעה ביחסים במשפחה. במקרים כאלה כדאי לשקול האם ניתן להיעזר בטיפול פסיכולוגי משפחתי

מה עושים בטיפול משפחתי

בטיפול פסיכולוגי משפחתי התהליך הראשוני הוא כמובן יצירת קשר עם כל בני המשפחה ויצירת אמון עם הפסיכולוג המשפחתי. השלב הראשוני של עבודת הטיפול המשפחתי היא הכרות עם המשפחה ובהבנה עמוקה שלה,מהן מערכות היחסים במשפחה, יחסי הכוחות, הקונפליקטים, הדפוסים החוזרים, איפה נקודות החיכוך, כיצד מתמודד כל אחד מבני המשפחה עם הקשיים וכו. שלב זה מאפשר גם לשאר בני המשפחה לראות את האחרים ואת הקשיים שלהם.

במשפחות רבות יש לגלות את הסיבות להתנהגות של בני המשפחה והן מושפעות מהתנהגות של בני משפחה אחרים, ביחסי גומלין אלה, לפעמים קשיי זוגיות משפיעים על התנהגות של ילד שמחפש למשוך אליו את תשומת הלב, או בעיה רפואית של אחד הילדים מעוררת התנהגויות אצל אחד ההורים אשר משפיעות על התנהגות האחים האחרים במשפחה.

מטרת הטיפול המשפחתי היא ללמוד דרכים חדשות להתמודדות, לשפר את התקשורת המשפחתית, לראות, להבין ולקבל את האחר, להכיל אחד את השני, לשנות את מערכות היחסים בבית ולשפר על ידי כך את האוירה המשפחתית ואת איכות החיים בבית.

מתי כדאי לפנות לטיפול משפחתי

הטיפול המשפחתי יוצר סיטואציה אשר מאפשרת למעשה להתמודד בהצלחה עם נושאים שבאופן רגיל קשה להעלותם לשיחה במסגרת משפחתית.
מומלץ לפנות לעזרה במקרים בהם הקושי נוגע בכל בני המשפחה. וכן במקרים בהם התגייסות של בני המשפחה לעזרת אחד עשויה לסייע.

טיפול משפחתי יכול להתאים כאשר אחד הילדים במשפחה חווה קשיים כמו בעיות התנהגות, בעיות רפואיות, קשיים של חרדות או פחדים – אשר משפיעים על כל בני המשפחה, או כאשר ישנם ריבים רבים בין האחים או בים הורים לילדים

וכן במקרים של קשיים בעקבות משבר משפחתי כמו מוות במשפחה, אירוע טראומתי, ניצול מיני, מחלה וכד

במקרים של שינויים ומעברים, מערכת משפחתית חדשה ללא קשר ביולוגי, אימוץ, פונדקאות וכו

באופן כללי אם אתם חווים קושי אשר מעיב על חייכם וחיי שאר בני המשפחה בבית, מומלץ להגיע לפגישת ייעוץ ולקבל הכוונה האם המהלך הנכון הוא קבלת טיפול משפחתי, או שמא הטיפול המומלץ הוא זוגי או הדרכת הורים או טיפול רגשי באחד או יותר מהילדים בני המשפחה.

 

איך לבחור פסיכולוג משפחתי מתאים?

כמו בכל טיפול רגשי, אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הצלחת התהליך הטיפולי הוא הקשר עם המטפל.
במרכז גאיה אנו מציעים להגיע לפגישת ייעוץ ראשונית עם אחת מהפסיכולוגיות שלנו אשר לאחר הכרות תוכל לכוון אתכם לשיטת הטיפול המתאימה ביותר עבורכם מתוך מגוון הטיפולים שאנו מציעים וכן להפנות למטפל מהצוות שמרגישה שיתאים ויתחבר אליכם, גם מבחינת הגישה הטיפולית וגם מבחינת אישיות המטפל.

קחו את הצעד הראשון לשינוי ושיפור איכות החיים שלכם ופנו אלינו לתיאום פגישת ייעוץ ראשונית!

טיפול פסיכולוגי משפחתי

 

צור קשר