cover

טיפול רגשי בעזרת דיקור סיני

מרכז גאיה » הטיפולים » טיפול רגשי בעזרת דיקור סיני

אנשים רבים לא מודעים לעובדה שאפשר לטפל בקשיים רגשיים ונפשיים, כמו חרדה, דיכאון, התקפי זעם, בעיות שינה – גם באמצעות דיקור סיני.
לעיתים הטיפול יכול להיות יעיל וקצר מועד הרבה יותר מאשר טיפול רגשי קלאסי בשיחה עם פסיכולוג ובמקרים רבים השילוב של שתי הגישות הוא המנצח!

טיפול הוליסטי המשלב התייחסות לגוף ולנפש

על פי הרפואה הסינית, נקודת המוצא היא, שאין הפרדה בין הרבדים השונים של האדם – הרובד הפיזי, הרובד הרגשי/נפשי והרובד הרוחני. זוהי ראייה הוליסטית אשר מסתכלת על האדם בכמה מימדים, בניגוד לרפואה המערבית אשר לא מתייחסת להקשרים בין הדברים.

אפשר לדמות את זה לעץ, אם האדם הוא עץ והעץ חולה, על פי הרפואה הסינית לא נטפל בכל ענף וענף אלא בשורש. הטיפול בשורש הוא טיפול בכל הרבדים. אותו השורש יכול לגרום לביטוי רגשי ו/או פיזי. וגם אם מופיעים רק סימפטומים רגשיים, הטיפול ישפיע ויפעל את פעולתו המאזנת.

התהליך הטיפולי מתחיל מהאבחנה, אשר נעשית לא רק על פי הסימפטומים שהאדם מתאר אלא באמצעות הדופק ותאריך הלידה . הדופק הוא הכלי האבחוני העיקרי שמשקף את המצב הפנימי של האדם ותאריך הלידה מלמד אותנו על הקונסטיטוציה הפנימית של האדם (נטיות החוזקה והחולשה אצל אותו אדם).

לדוגמא, כשהאבחנה של המטופל ברפואה הסינית היא קור פנימי, ברמה הפיזית המשמעות היא שהוא יכול להיראות חיוור, המערכת החיסונית שלו חלשה יחסית, נוטה למחלות חוזרות כמו דלקות גרון / אוזניים (שלרוב מטופלות באנטיביוטיקה, שמכניסה קור נוסף לגוף). ברמה הרגשית, ילדים או בוגרים כאלה פעמים רבות מאופיינים ברובד הרגשי בפחדים רבים, סגירות או ביישנות, דפוסי הימנעות.

חרדות לדוגמא, לרב קשורות לחולשה של אלמנט המים – שקשור גם לפחדים ולכוח הרצון של האדם. כשאלמנט המים חלש, נראה פעמים רבות חרדות ופחדים אצל האדם.

האסטרטגיה הטיפולית יכולה להיות של חיזוק של אותו אלמנט חלש ו/או של בקרה ואיזון של אותו אלמנט.

היתרון בטיפול רגשי באמצעות דיקור סיני, הוא התוצאות המהירות של הטיפול, לפעמים כבר אחרי טיפול אחד ניתן לראות שיפור משמעותי.

דיקור סיני יכול לשמש כטיפול רגשי בלעדי, או בשילוב עם טיפולים אחרים

טיפול רגשי במרכז גאיה

במרכז גאיה אנחנו מציעים מגוון של שיטות לטיפול רגשי ונוהגים לשלב טיפולים רגשיים אחרים בעיקר של פסיכותרפיה, ביחד עם דיקור סיני.
במקרים רבים בעזרת הדיקור ניתן להימנע מטיפול תרופתי פסיכיאטרי מאחר והדיקור מאפשר גם התייחסות לפן הרגשי, גם הרגעה של הסימפטומים  וגם איזון פיזי הורמונלי.

מוזמנים ליצור קשר לשיחת ייעוץ אישי ופרטים נוספים,  צרו קשר כאן בטופס או דרך הטלפון: 09-8855246





אני מעוניין לקבל עידכונים במייל על פעילות המרכז

 

נכתב בשיתוף יעל וייס, מטפלת ברפואה סינית במרכז גאיה

 

צור קשר