cover

טיפול פסיכולוגי לילדים – עוזרים לילדים להתמודד עם עולם מורכב

מרכז גאיה » טיפול רגשי לילדים » טיפול פסיכולוגי לילדים – עוזרים לילדים להתמודד עם עולם מורכב

כפי שכל אחד ואחת מאיתנו וודאי זוכרים, לפעמים ממש לא קל להיות ילד. ילדים נאלצים להתמודד עם המון דברים בפעם הראשונה, מצבים ורגשות שיכולים להיות מרתיעים, מפחידים ואפילו מייסרים. ילדים עדיין נמצאים בשלבים התחלתיים שונים של פיתוח כלים מנטאליים שונים המסייעים להתמודדות עם הקשיים והלחצים אותם אנו חווים בחיים. בעוד למבוגרים ישנם כלים מנטאליים מפותחים יחסית להתמודדות עם מצבים מלחיצים או לא נעימים, עבור ילדים מדובר בהתמודדויות קשות ומאתגרות יותר, במיוחד בעולם בו המצאיות הולכת ונהיית סבוכה ומורכבת יותר ויותר משנה לשנה.

לכן, טיפול פסיכולוגי לילדים שלנו אינו בגדר מותרות או קוריוז נחמד שניתן לשעשע בו את הילד – עבור ילדים וילדות רבים מדובר בצורך אקוטי וממשי שחשוב להתייחס אליו במלוא הרצינות.

 

ריבוי אינפורמציה ואפשרויות – אלמנטים מבלבלים עבור ילדים

מדוע התקופה הנוכחית בה אנו חיים מתאפיינת ביותר ויותר סוגים של טיפולים פסיכולוגיים שונים לילדים, וגם ביותר ילדים ובני נוער הנזקקים לטיפולים אלו?

ובכן, ניתן כמובן לייחס חלק מהעלייה במספרים הללו לעלייה החדה במודעות לנושאים אלו במהלך העשורים האחרונים. א זהו רק חלק מההסבר. בפועל, המציאות לתוכה נולדים כיום ילדים היא מציאות מורכבת ומאתגרת, אולי יותר מאי פעם בעבר. הכוונה היא למורכבות חברתית וטכנולוגית המאפשרת לילדים ובני נוער להתמודד מדי יום עם כמויות בלתי נתפסות של אינפורמציה, בכל נושא שרק ניתן להעלות על הדעת, כמו גם עם כמות עצומה של אפשרויות שונות מהן עליהם לבחור. זה מתחיל כבר בגן הילדים ובכיתות הנמוכות, ועד שמגיע הילד לגיל העשרה מדובר כבר בבן נוער עם נפש ותודעה מורכבות יותר מאי פעם בעבר. היכן ללמוד? באיזה מסלול לימודים לבחור? לאילו חוגים להירשם? עם אילו חברים להיפגש? כמה זמן מהיום להקדיש למחשב או לתחביבים? אילו דברים לראות במחשב או בטלוויזיה על מנת "להישאר בעניינים"? מיליון ואחת שאלות שעד לא מזמן לא עמדו בפני מרבית האנשים.

אם מבוגרים בכל מקום מעידים בשנים האחרונות כי ריבוי האינפורמציה והאפשרויות בעולם מבלבל גם אותם (לדוגמה – עלייה תלולה בדיווחים על הפרעות קשב וריכוז גם בקרב מבוגרים, מקרים רבים של דיכאון ובלבול מתמשך בקרב אנשים מכל הגילאים וכד'), רק תארו לעצמכם כמה קשה לילדים ובני נוער להתמודד עם המורכבות בה כולנו חיים כיום.

 

מגוון טיפולים רגשיים ופסיכולוגיים לילדים שיכולים באמת לסייע

החדשות הטובות עבור אינספור ילדים ובני נוער הסובלים מבעיות שונות, כמו גם עבור הוריהם, הוא כי המורכבות ההולכת ודגלה בחברה שלנו באה לכדי ביטוי גם בדרכים טובות ויעילות. הדוגמה הרלבאנטית לענייננו היא תחום הטיפולים הפסיכולוגיים ורגשיים לילדים, אשר מתפתח בקצב מדהים ומציע מגוון אפשרויות לילדים הזקוקים לטיפול. באמצעות אבחון הבעיה ומציאת דרך הטיפול המתאימה ביותר עבור הילד או הילדה שלכם, אפשר באמת לסייע להם להתמודד עם המציאות בה אנו חיים.

במרכז גאיה צוות מיומן של פסיכוגים במגוון התמחויות, לייעוץ או לתיאום פגישה התקשרו אלינו 09-8855246

צור קשר