cover

תחליפים טבעיים לתרופת קונצרטה

מרכז גאיה » מידע שימושי למטופלים » תחליפים טבעיים לתרופת קונצרטה

תרופת הקונצרטה – מהי?

הקונצרטה היא התרופה המתחרה של הריטלין וגם היא מטפלת בהפרעות קשב וריכוז. גם הקונצרטה- כמו הריטלין עשויה לגרום לתופעות לוואי, ביניהן- כאבי ראש, קושי להירדם, ישנוניות, כאבי בטן, ירידה בתאבון ואף תלות והתמכרות- בשל הסיבות הללו קמו לתרופה מתנגדים רבים. ישנם דרכים נוספות לטפל בהפרעות הקשב והריכוז באופן טבעי ללא תופעות לוואי.

אילו טיפולים מומלצים יכולים להחליף את הקונצרטה?

images

להלן כמה דרכים טבעיות שעשויות לטפל בהפרעות הקשב והריכוז:

*טיפול קוגניטיבי התנהגותי– הטיפול נקרא CBT והוא משלב בין טיפול התנהגותי וטיפול קוגניטיבי. באמצעות הטיפול ניתן לשפר את המצב הבריאותי, החברתי והרגשי. כמו כן, משפר הטיפול את הדימוי העצמי ואת יכולת המימוש העצמי של המטופל- כל אלו נפגעים מאוד מהפרעת הקשב והריכוז. במהלך הטיפול רוכש המטופל כלים וטכניקות. הטיפול מתבצע בקליניקה ובשטח וכולל תרגול.

*שיפור יכולות מוטוריות– להרבה אנשים שסובלים מהפרעות קשב וריכוז יש הפרעות בקואורדינציה, הדבר בא לידי ביטוי בבעיות בשמירה על שיווי המשקל, בעיות בביצוע פעילות גופנית, בקושי לצייר ולכתוב ועוד פעילויות שדורשות תיאום בין היד והעין. הטיפול מתבצע על ידי תרגול הלקויות- ביצוע תרגילים שמפעילים את הגוף ואת מנגנוני התחושה, פיזיותרפיה וריפוי בעיסוק.

*שינוי תזונתי– יש מזונות שמסייעים לסובלים מהפרעות קשב וריכוז ולפי מחקרים התגלה כי תזונה שכוללת אומגה 3, אבץ וברזל עשויים להקל על הסימפטומים. בין המאכלים המומלצים רצוי לצרוך: עוף, הודו, כבד, פיצוחים וביצים.

*דיקור סיני– טיפול בהפרעות קשב וריכוז באמצעות דיקור סיני יתמקד בחיזוק המרידיאן של הכליה, המחמם האמצעי ועודף יאנג בגוף- (עודף היאנג גורם לעצבנות והיפראקטיביות). באמצעות הדיקור הסיני ניתן לטפל במצבים בהם הגוף חם מאוד ומלא ליחה- החום ועודף הליחה עשויים לגרום לקשיים. כמו כן, עשוי צ'י חלש בטחול להוביל לחוסר שקט ולחרדות.

*טיפול בשיטת אלבאום– מדובר בטיפול בשיטת הצלבה במוח באמצעות תרגילים פיזיים. באמצעות הטיפול יוכל המטופל להתבונן על הכוחות שקיימים בו, על קשייו וחולשותיו, על התנהלותו האישית במצבים שונים, על דפוסי החשיבה שלו וכו' וילמד כיצד להשתמש בכלים יעילים אשר יסייעו לו להתמודד עם אתגרים ולנהוג באיפוק. הטיפול יתמקד בשיפור הקשיים וראיית היכולות האישיות של המטופל.

לטפל בהפרעה באופן טבעי

במרכז גאיה, אנו מציעים מגוון אפשרויות לטיפול בהפרעות קשב וריכוז, גם אפשרות לליווי טיפול תרופתי על ידי פסיכיאטר וגם באמצעות טיפולים נוספים, ביניהם- טיפול בדיקור ובפרחי באך, טיפול בשיטת אלבאום, טיפול בדמיון מודרך, הדרכת הורים ועוד.

אנו נמצאים במרכז גאיה בפולג, ברחוב גיבורי ישראל 5א. ליצירת קשר לחץ כאן!

 

צור קשר