cover

טיפולים אלטרנטיביים מומלצים לבעיות קשב וריכוז

מרכז גאיה » מידע שימושי למטופלים » טיפולים אלטרנטיביים מומלצים לבעיות קשב וריכוז

במידה ואתם או ילדכם סובלים מבעיות קשב וריכוז ואתם מעוניינים להימנע מלקיחת תרופות כדוגמת הריטלין, תוכלו לנסות לטפל בבעיה באמצעות טיפולים אלטרנטיביים. במאמר זה נציג בפניכם 4 טיפולים אלטרנטיביים שיוכלו לסייע.

אבחון דידקטי

 

1.דיקור סיני

הדיקור הסיני מתבצע באמצעות מחטים דקיקות. במהלך הטיפול דוקר המטפל את גופו של המטופל במקומות שונים. בגופו של האדם יש 361 נקודות שדיקורן עשוי להביא לאיזון המערכות. המחט גורמת לתגובה באזור, מעוררת תאי עצבים ואלו עשויים להשפיע על המקום שנדקר ועל אזורים אחרים. באמצעות הדיקור הסיני ניתן לשחרר מצבים של תקיעות בצ'י או בדם, לשמר זרימה נכונה ולהפיג כאבים. באמצעות הדיקור הסיני ניתן לטפל במגוון בעיות וביניהן גם הפרעות קשב וריכוז.

  1. רפלקסולוגיה

עפ"י הרפלקסולוגיה כל האברים משתקפים בכפות הרגליים ניתן לגלות בעיות שונות- ביניהן- חוסר אנרגיה, אנרגיה תקועה ועוד. באמצעות הטיפול ברגליים יכול המטפל לחבר את המטופל אל הביטחון הקיומי הדרוש לו ולהרגיע היפראקטיביות ואימפולסיביות- עיסוי צוואר כף הרגל, שחרור החוליות הצוואריות- באזור בהן הן משתקפות בכף הרגל ומשיכת האנרגיה מהאזורים בהם היא נמצאת בכמות רבה אל האזורים בהם היא חסרה יכול להגביר את יכולת הריכוז של המטופל.

  1. פרחי באך

ערכת פרחי הבאך כוללת 38 תמציות של צמחים, לכל תמצית יש השפעה שונה- תמצית LARCH למשל מסייעת במצבים של חוסר בביטחון עצמי, לעומת זאת תמצית CLEMATIS מסייעת באיזון תחושת ריחוף ומשפרת את היכולת להיות נוכח, תמצית MIMULUS מסייעת בהפחתת חרדות ועוד. חלק מהתמציות יכולות לסייע בטיפול בהפרעות קשב וריכוז.

  1. דמיון מודרך ו-NLP

    בגישה זו מקורן של הפרעות קשב וריכוז הינו רגשי או פיזיולוגי. במקרה של רקע רגשי ניתן לטפל במקור הקושי ולהביא להקלה ואפילו להעלמת הסימפטומים. בגישה זו מתמקדמים בסיטואציות ספציפיות שמונחה חווה בהן את ההפרעה (למשל במהלך שיעור בכיתה) ושם עושים את השינוי באמצעות שינוי ההתרחשות הפנימית, למידת מיומנויות ספציפיות ושימוש בתרגילים המגרים את איזורים המוח שמקושרים לקשב וריכוז.
    ובאשר לרובד הרגשי, מתמקדים במציאת המקור לקושי והטיפול בו ובהגדרה מחדש של ה"אני" והאחריות שלי מול ההפרעה. כך מתהווה שינוי המיקוד מקושי לחוזק.

להתמודד עם ההפרעה בשיטות אלטרנטיביות

אם אתם סובלים מהפרעת קשב וריכוז ומעוניינים לטפל בהפרעה בדרכים אלטרנטיביות אתם מוזמנים לפנות אלינו- אל מרכז גאיה ולקבל טיפולים איכותיים ממטפלים מנוסים.

לקבלת ייעוץ ותיאום פגישה אנא פנו אלינו: 09-8855246

קרא/י עוד על הפרעת קשב וריכוז

גאיה בפייסבוק

צור קשר