ציפרלקס, קונצרטה וריטלין – ליהנות מהיתרונות ולהישמר מתופעות לוואי

מרכז גאיה » מידע שימושי למטופלים » ציפרלקס, קונצרטה וריטלין – ליהנות מהיתרונות ולהישמר מתופעות לוואי

תרופות מסוג חדש כבשו את העולם המערבי בעשורים האחרונים. מדובר בתרופות המטפלות בהפרעות נפוצות ביותר בקרב האוכלוסייה הרחבה דוגמת הפרעות קשב וריכוז, דיכאון וכד', ומאפשרות חיים תקינים, פרודוקטיביים ומאושרים עבור מיליוני אנשים אשר ללא תרופות אלו היו סובלים מפגיעה ממשית באיכות חייהם.

שתיים מהדוגמאות המוכרות יותר כאן בישראל הן ציפרלקס – תרופה אנטי דיכאונית, וקונצרטה וריטלין – תרופות המטפלות בהפרעות קשב וריכוז. אינספור ישראלים (ומיליונים של אנשים בכל רחבי העולם), מקבלים תרופות אלו על בסיס קבוע ומדווחים כי איכות חייהם עלתה פלאים. בין אם מדובר בבני נוער הסובלים מהפרעות קשב וריכוז חמורות אשר אינן מאפשרות להם לרכוש חינוך בסיסי כראוי או במבוגרים ואף קשישים הסובלים מדיכאון יום יומי אשר צובע עבורם את החיים בצבע אפור מדכא – טיפול תרופתי מסייע מדי שנה לאנשים רבים בגילאים שונים לשפר את תפקודם ואת איכות חייהם – להתרכז ולהתקדם בלימודים ובעבודה, לקום בבוקר ולראות את המציאות בצורה חיובית ומעודדת במקום בצורה שחורה ודיכאונית וכד'.

 

לצד היתרונות הרבים והברורים של תרופות אלו, לא מעט נכתב ונאמר גם אודות תופעות הלוואי שעלולות להגיע בעקבות השימוש השוטף בהן, ובצדק. אכן, קיימות תופעות לוואי אפשריות שונות, מהן נרצה כמובן להימנע. לכן, חשוב מאוד להכיר גם את ההשפעות השליליות שעלולות להיות לתרופות אלו, ולנטול אותן תחת פיקוח וליווי של רופא, על מנת לאתר השפעות כאלו בזמן, ולהימנע מהן. על ידי ליווי של אנשי מקצוע מתאימים, אפשר ליהנות מהיתרונות העצומים של תרופות אלה ולהימנע מתופעות לוואי בלתי רצויות.

 

נטילת תרופות רק באישור, המלצה וליווי של מטפל מוסמך ומתאים

הנקודה החשובה ביותר עליה יש להקפיד בהקשר של נטילת תרופות דוגמת ציפרלקס או קונצרטה וריטלין היא להבין כי מדובר בתהליך רציני אשר אין להקל בו ראש. משמעות הדבר היא כי יש לעשות זאת תוך התייעצות וליווי צמוד של רופא או מטפל מוסמך ומתאים. בתור התחלה, יש כמובן לעבור אבחון על מנת לזהות את הבעיות מהן אנו סובלים, את עצמתן וסוגן הספציפי, על מנת שנוכל להתאים את התרופה והמינון המתאימים. הן האבחון והן קבלת המרשם חייבים להיעשות על ידי מטפלים מקצועיים אשר למדו לעומק את הנושא ויוכלו לדאוג כי תקבלו בדיוק את סוג התרופה והמינון המתאימים לכם – למצבכם הנפשי, למערכת הפיסיולוגית שלכם, להיסטוריה הרפואית שלכם וכד'. מומלץ מאד להיוועץ בפסיכיאטר מאחר ואלה הן תרופות פסיכיאטריות.

אבחון מקצועי והתאמה נכונה של הטיפול התרופתי הם הדרך הטובה ביותר ליהנות מהיתרונות העצומים של תרופות בנות ימינו, תוך חשיפה מינימאלית לבעיות הנלוות העלולות להתעורר כתוצאה מטיפול זה. כך, חשוב ביותר להמשיך ולבקר אצל המטפל או הרופא המלווים את תהליך הטיפול התרופתי שלכם, על מנת שיוכלו לזהות יחד אתכם תופעות לוואי בלתי רצויות ולטפל בהן בזמן, למשל על ידי שינוי המינון, החלפת התרופה וכד'. ליווי ופיקוח צמודים מהווים ערובה לכך שהטיפול התרופתי יעבור בשלום, כך שתוכלו להפיק ממנו את מירב התועלת האפשרית.

מומלץ מאד ללוות טיפול תרופתי, גם בטיפול רגשי – באמצעות שיחה או בדרכים אחרות כמו תרפיות באומנות, פסיכודרמה, תנועה וכדומה על מנת להשלים את הטיפול.

 

לפרטים נוספים אנא פנו אלינו 09-8855246

 

גאיה בפייסבוק

צור קשר