cover

חרדת קורונה

מרכז גאיה » מידע שימושי למטופלים » חרדת קורונה

 

בימים אלו, ימי הקורונה, אנו מוצפים באינפורמציה ובדיס-אינפורמציה מכל כיוון. ברשתות החברתיות, בטלוויזיה, ברדיו ובעיתונות. בליל המידע עלול לגרום לנו לפחדים וחרדות תלושי אחיזה במציאות. כיצד נדע מהו הגבול הנורמטיבי לדאגה ואיפה הפחד הופך לחרדה?

 

מהי חרדה?

גבול דק משתרע בין פחד ובין חרדה. בעוד שפחד הוא מנגנון הגנה טבעי של הגוף לצורך התמודדות מול איום ממשי, חרדה היא תחושת פחד שמקורה במחשבות בלבד. כלומר, פחד מדבר שאינו קונקרטי. במצבי חרדה משתלטת עלינו תחושת חוסר אונים ואיבוד שליטה הגוררת אחריה השלכות נפשיות ופיזיות רבות. ישנן סוגים רבים של חרדה ולכל אחת מהן תכונות אופי שונות וטריגרים אינדיבידואליים. החרדה מווירוס הקורונה המתפשט כיום היא חרדה הנכללת תחת הכותרת "חרדה בריאותית".

 

מהי חרדה בריאותית?

חרדה ממחלות, מפגיעות או מווירוסים שונים היא חרדה הנקראת חרדה בריאותית. חרדה זו מתאפיינת בפחד שאינו מבוסס, לחלות במחלה קשה או סופנית. לעיתים, החרדה נסמכת על תסמינים גופניים והופכת כאב ראש או שיעול שגרתיים למחלה קשה חשוכת מרפא. חרדה זו באה והולכת בהתאם לתקופה ולמצב הבריאותי אך היא קיימת גם אצל אנשים בריאים החרדים מחולי או מגפה ללא תרופה.

בתקופה זו, בה ווירוס הקורונה משתולל, כמות האינפורמציה והעיסוק המתמיד בנגיף מחמיר את החרדה, ממלא אותנו בתחושת חוסר אונים מוחלטת וזורע תחושת פחד חסרת פרופורציות. יתרה מזאת, המעקב התמידי אחר מצב הנגיף והפחד המתמשך אינם תורמים או מסייעים באיזושהי דרך לריפוי ולשיקום אלא רק מעצימים את החרדה שעלולה לגרור אחריה השלכות פיזיות.

 

מה כדאי לעשות?

ראשית, חשוב להכיר שרק המידע המופץ על ידי משרד הבריאות הוא מידע שניתן לסמוך עליו. הודעות המופצות בקבוצות הוואטסאפ השונות, פוסטים שונים ברשתות החברתיות או אמירות בטוחות של חברים לעבודה אינם מהווים אינפורמציה שיש לסמוך עליה. נסו להימנע מלהיקלע לשיחות כאלו ואל תתנו לדיס האינפורמציה לעורר אצלכם לחרדה.

כמובן, יש להתנהג בהתאם להוראות משרד הבריאות תוך שמירה על כל הכללים אך אין סיבה להילחץ בשל כך. כמו כן, מלבד להוראות משרד הבריאות, מומלץ להפחית את ההתעסקות היומיומית במצב הנגיף ובאזורי ההתפשטות שלו ולצפות יותר בתוכניות שעושות לכם טוב על הלב ופחות במהדורות החדשות זורעות הפחד.

 

מה מומלץ למי שבבידוד?

אם חזרתם מחו"ל או שהיתם בקרבת מישהו שלקה בנגיף ובהתאם להוראות משרד הבריאות נכנסתם לבידוד, נסו לראות את הצדדים החיובים בנושא. אמנם מדובר בתקופה לא פשוטה בה אתם מרוחקים משגרת היומיום ומהאנשים הקרובים לכם, אך עם זאת, תוכלו לראות בזה מעין הפסקה ממרוץ החיים, זמן טוב למנוחת הגוף והנפש.

תוכלו לנצל את הזמן לעבוד על דברים שדחיתם והצטברו, תוכלו לצפות בסדרות האהובות עליכם ולנצל את זמן האיכות עם המשפחה אם הדבר אפשרי כמובן.

 

מה אנחנו מציעים במרכז gaya?

מרכז gaya הוא מרכז טיפולי רב תחומי לכל שכבות הגילאים. אנו עוסקים בטיפול בחרדות בשיטות שונות, בצוות שלנו פסיכולוגים, פסיכותרפיסטים, תרפיסטים בהבעה ויצירה, מטפלים התנהגותיים (CBT), מטפלי NLP, רפואה משלימה ועוד.
פנו אלינו וקבעו פגישת ייעוץ ראשונה אחריה נוכל לכוון אתכם למטפל המתאים, התקשרו עכשיו והתחילו בתהליך של שינוי!

 

גאיה בפייסבוק

צור קשר